Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą
Szkolenia dla nauczycieli
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Efektywna komunikacja z rodzicem i uczniem
- Komunikacja – założenia poprawnej komunikacji
- Informacja zwrotna
- Bariery komunikacyjne
wykład/warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak efektywnie komunikować się z rodzicem i uczniem
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Praca z uczniem o nie specyficznych predyspozycjach intelektualnych
- Specyfika pracy z uczniem trudnym
- Motywowanie do nauki
- Profilaktyka zachowań trudnych
wykład/warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak pracować z uczniem o nie specyficznych predyspozycjach intelektualnych
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Doradztwo zawodowe dla uczniów
- Diagnoza potrzeb zawodowych uczniów
- Doradztwo w planowaniu kariery
- Poradnictwo zawodowe
wykład/warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak pomóc uczniowi w planowaniu kariery zawodowej
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Budowanie autorytetu nauczyciela – dyscyplina w klasie
- Przyczyny zachowań uczniów naruszających dyscyplinę w klasie.
- Zabieganie braku dyscypliny w klasie.
- Portret nauczyciela budzącego respekt wśród uczniów.
- Skuteczna konfrontacja nauczyciela z przeszkadzającym uczniem.
wykład + warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak budować autorytet nauczyciela
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Profilaktyka wypalenia zawodowego -radzenie sobie ze stresem
- Przyczyny stresu w pracy nauczyciela.
- Wpływ stresu na jakość pracy nauczyciela.
- Autodiagnoza objawów wypalenia zawodowego.
- Budowanie motywacji wewnętrznej do pracy.
- Trening relaksacyjny.
wykład + warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak radzić sobie ze stresem
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Jak porozumieć się z trudnym rodzicem?
- Charakterystyka trudnych rodziców.
- Najczęściej popełniane błędy w kontakcie z trudnym rodzicem.
- Rola prawidłowej komunikacji w budowaniu więzi na linii nauczyciel –rodzic.
- Techniki radzenia sobie z krytyką oraz wywierania wpływu na trudnego rodzica.
wykład + warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak porozumieć się z trudnym rodzicem
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Motywowanie uczniów do nauki
- Mechanizmy powstawania motywacji.
- Zaspokajanie potrzeb ucznia kluczem do sukcesu dydaktycznego.
- Budowanie samooceny ucznia związanej z nauką szkolną.
- Konstruktywny feedback o postępach ucznia.
wykład + warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak motywować ucznia do nauki
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Motywowanie uczniów do nauki poprzez zastosowanie metod aktywizujących.
- Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
- Poziom zapamiętywania informacji a wykorzystanie poszczególnych metod aktywizujących w pracy z uczniem
- Definicja oraz kwalifikacja metod aktywizujących
- Metody i techniki aktywizujące w pracy z uczniem
- Na co zwrócić uwagę pracując z grupą
- Wykorzystanie bazy internetowej w obszarze nowych metod aktywizujących
- Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
wykład + warsztaty
5h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak motywować uczniów do nauki poprzez zastosowanie metod aktywizujących
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Techniki uczenia się i metody efektywnego zapamiętywania.
- Na czy polega proces uczenia się i zapamiętywania
- Nowoczesne techniki uczenia się i zapamiętywania
- Podniesienie kwalifikacji w zakresie zastosowania metod efektywnego uczenia się
- Wykorzystanie poznanych metod w praktyce szkolnej
wykład/warsztaty
6h
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Motywacja u uczniów a wypalenie zawodowe wśród nauczycieli.
- Automotywacja – co to takiego i co ma wspólnego z motywowaniem uczniów
- Charakterystyka syndromu wypalenia zawodowego
- Profilaktyka wypalenia zawodowego oraz techniki zaradcze
- Techniki radzenia sobie ze stresem i obciążeniem emocjonalnym – trening umiejętności relaksacyjnych.
warsztaty
5h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak radzić sobie ze stresem i obciążeniem emocjonalnym
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.
- Optymalizacja procesów uczenia się i osiągania sukcesów przez uczniów
- Diagnoza potrzeb uczniów – diagnoza słabych i mocnych stron ucznia
- Motywowanie uczniów do nauki
- Poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze stosowania technik aktywizujących oraz nowych metod uczenia się
- Efektywna współpraca z rodzicami kluczem do sukcesu dziecka
wykład/warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Depresje wśród uczniów – rozpoznanie oraz umiejętność udzielenia wsparcia.
- Czym jest depresja – rodzaje depresji
- Jak rozpoznać ucznia z depresją – przyczyny
- Skuteczna pomoc – jak udzielać wsparcia by nie szkodzić
- Depresja a zachowania opozycyjno-buntownicze
- Konsekwencje zachorowań
wykład
3h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak udzielać wsparcia uczniom by nie zaszkodzić
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Młody dorosły”
- Czym jest adolescencja
- Zaburzenia okresu adolescencji
- Profilaktyka zaburzeń okresu dorastania zaburzenia lękowe młodzieży – fobia szkolna, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zaburzenia jedzenia i postrzegania siebie, zachowania opozycyjno-buntownicze
wykład
3h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
-jak stosować profilaktykę zaburzeń okresu dorastania oraz zaburzeń lękowych młodzieży
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Nowe pokolenie” czyli jak zrozumieć dzisiejszą młodzież.
- Wprowadzenie w tematykę
- Globalizacja i pokolenie „instant”
- Wartości pokolenia X i Y
- Nowe zagrożenia (cyber -przemoc, uzależnienia behawioralne, sexting)
- Jak dotrzeć do dzisiejszej młodzieży – rola komunikacji we współpracy z dzisiejszym uczniem
wykład
3h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak zrozumieć dzisiejszą młodzież
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna – regulacje prawne
- Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla ucznia z opinią i orzeczeniem
- Jak czytać opinie i orzeczenia z PPP
- Efektywna współpraca szkoły z poradnia psychologiczno – pedagogiczną
- Współpraca z rodzicami w kontekście pomocy psychologiczno – pedagogicznej
wykład/warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak organizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla ucznia z opinią i orzeczeniem
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Budowanie efektywnej współpracy z rodzicami
- Budowanie pozytywnego kontaktu interpersonalnego z rodzicami
- Jak współpracować z rodzicami – „typy rodziców”
- Trudne sytuacje w kontaktach z rodzicami – jak sobie z nimi radzić
- Skuteczna motywacja rodziców do współpracy ze szkołą.
Wykład/warsztaty
6h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak budować efektywną współpracę z rodzicami
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Nauczyciel w roli trenera.
- Czym jest coaching
- Coaching jako umiejętność wspomagająca nauczyciela
- Wybrane techniki coachingowe
- Zastosowanie poznanych metod w pracy dydaktycznej
- Tuto ring – co to takiego i jak go wykorzystać.
wykład
3h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– czym jest coaching
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Innowacyjność nauczania z uwzględnieniem indywidualnych preferencji modalnych ucznia.
Zapoznanie z charakterystyką zachowania uczniów wykazujących wzrokowy, słuchowy, dotykowy oraz kinestetyczny typ preferencji modalnych. Zdobycie umiejętności diagnozowania u wychowanków wiodącego kanału odbioru informacji. Poszerzenie zakresu wiedzy związanej z innowacyjnością nauczania.
Wykład
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak wdrażać Innowacyjność nauczania z uwzględnieniem indywidualnych preferencji modalnych ucznia
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym.
Tematyka szkolenia dotyczy analizy rozwoju społecznego oraz uczuć dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Zostaną przedstawione problemy uczniów znajdujących się w testach socjometrycznych na poziomach: izolacji, bądź odrzucenia. Przedstawione zostaną propozycje zabaw integrujących grupę klasową. (Istnieje możliwość rozszerzenia zakresu szkolenia o naukę wykonania badania socjometrycznego ukazującego specyfikę nieformalnej struktury grupy).
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak wpływa niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym.
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
Przekazywanie informacji zwrotnej jako jeden z warunków poprawnej komunikacji.
Treści obejmujące zakres szkolenia dotyczą podkreślenia prawidłowości w przekazywaniu informacji zwrotnej uczniom oraz rodzicom. Zostaną przekazane warunki, które powinny być spełnione w celu dokonania prawidłowej relacji na drodze nauczyciel – uczeń – rodzic. Podjęte zostaną ćwiczenia praktyczne mające na celu usprawnienie oraz naukę formułowania prawidłowych komunikatów.
Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak poprawnie przekazywać informację zwrotną, jako jeden z warunków poprawnej komunikacji
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej”
- Formy nadzoru pedagogicznego w świetle rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
- Cele oraz zasady organizacji ewaluacji zewnętrznej.
- Organizacja i przebieg ewaluacji zewnętrznej.
- Narzędzia ewaluacji i sposób ich wykorzystania.
- Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej.
- Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej i ewaluacji wewnętrznej do rozwoju szkoły oraz bieżącego planowania pracy.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak poprawnie przygotować szkołę do ewaluacji zewnętrznej
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela”
- Obowiązki wynikające z treści prawa oświatowego i okołooświatowego.
- Nauczyciel korzystający z przywilejów funkcjonariusza publicznego; większa ochrona i większa odpowiedzialność.
- Odpowiedzialność cywilna nauczyciela za bezpieczeństwo powierzonych pod opiekę uczniów.
- Odpowiedzialność porządkowa nauczyciela i jej konsekwencje.
- Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela.
- Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.
- Pojęcie przestępstwa popełnionego umyślnie.
- Pojęcie i zastosowanie instytucji zatarcia kary lub skazania.
- Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.
Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak wyglądają obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej”
- Omówienie nowych zapisów prawa w ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy.
- Zmiany w ocenianiu, klasyfikowaniu, promowaniu oraz przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych.
- Zmiany w nadzorze pedagogicznym.
- Nowe zadania rady pedagogicznej – wzory uchwał.
- Wzory innych dokumentów oraz poprawność zapisów.
- Co zmieniamy w statucie; nowe zapisy, przykłady.
- Inne zmiany prawa oświatowego i około światowego.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– pozna najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Ochrona danych osobowych w szkole - przedszkolu”
- Ochrona danych osobowych w polskim prawie.
- Zasady ochrony prywatności i danych osobowych:
a) prywatność jako dobro osobiste,
b) ochrona wizerunku,
c) ochrona danych osobowych jako narzędzie ochrony prywatności. - Obowiązki i procedury szkoły związane z przetwarzaniem danych osobowych.
- Udostępnianie i ochrona danych osobowych.
- Dyrektor szkoły – placówki administratorem danych; jego obowiązki.
- Administrator bezpieczeństwa informacji (ABI) i jego nowe zadania.
- Nowe obowiązki nauczyciela i administracji szkoły.
- Dokumentacja szkoły i nauczyciela dot. ochrony danych osobowych.
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polega ochrona danych osobowych w szkole – przedszkolu
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Jak poprawnie tworzyć wewnątrzszkolną dokumentację?”
- Jak nowelizować statut szkoły; zapisy wynikające ze zmiany prawa w latach 2014 – 2015.
- Procedury i wzory dokumentów związanych z ocenianiem uczniów – dokumentacja egzaminów: klasyfikacyjnego, poprawkowego i sprawdzającego.
- Jak zbudować przedmiotowe zasady oceniania?
- Jak poprawnie prowadzić wewnątrzszkolną dokumentację awansu zawodowego nauczycieli?
- Obowiązująca dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych.
- Regulaminy wewnątrzszkolne; struktura, sposób wprowadzenia w życie.
- Dokumentacja związana z bezpieczeństwem ucznia; procedury, wzory.
- Wzory dokumentacji pracy rady pedagogicznej oraz rady rodziców.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak poprawnie tworzyć wewnątrzszkolną dokumentację
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie.”
- Zakres spraw pracowniczych wynikających z przepisów prawa pracy.
- Wzory poprawnego prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.
- Wymogi prawne dotyczące prowadzenia teczki akt osobowych.
- Dokumentacja płacowa nauczyciela; zasady naliczania wynagrodzenia.
- Obowiązująca dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych.
- Dokumentacja z zakresu bhp.
- Świadectwo pracy i jego treść.
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Bezpieczeństwo ucznia w szkole - normy, procedury”
- Podstawowe regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa higieny w szkołach; prawo stanowione i prawo wewnątrzszkolne.
- Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, w tym wychowania fizycznego, zawodów sportowych oraz form krajoznawstwa i turystyki szkolnej;
- Odpowiedzialność szkoły w zakresie przetwarzania danych osobowych uczniów.
- Rola dyżurów nauczycielskich w zapewnieniu bezpiecznego pobytu ucznia w szkole.
- Zadania nauczyciela i dyrektora szkoły w przypadku zaistnienia wypadku z udziałem ucznia.
- Procedury wewnątrzszkolne i dokumentacja regulująca zadania szkoły w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.
- Odpowiedzialność prawna nauczyciela oraz sankcje grożące za uchybienia.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polega bezpieczeństwo ucznia w szkole – normy, procedury
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Aspekty prawne pracy szkoły i nauczyciela”
- Charakterystyka struktury polskiego systemu oświaty w świetle obowiązujących przepisów;
- Organizacja pracy szkoły w świetle prawa;
- Prawa oraz obowiązki ucznia i rodzica;
a) Obowiązek współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów; - Prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela.
a) odpowiedzialność cywilna;
b) odpowiedzialność porządkowa; ·
c) odpowiedzialność dyscyplinarna;
d) odpowiedzialność karna;
e) odpowiedzialność materialna; - Dostęp do informacji publicznej a ochrona danych osobowych;
- Cele oraz funkcje wewnętrznego i zewnętrznego nadzoru pedagogicznego
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jakie są prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły”
- Po co szkole rodzice? Po co szkoła rodzicom?
- Co rodzicom utrudnia kontakty z nauczycielami?
- Co nauczycielom utrudnia kontakty z rodzicami?
- Prawa i obowiązki rodziców w relacjach ze szkołą.
- Obowiązki nauczycieli wobec rodziców.
- Rodzice ważnym podmiotem opiniodawczym.
- Rada rodziców w szkole – zadania i kompetencje
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polega rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej do rozwoju szkoły”
- Podstawowe pojęcia oraz kompetencje szkoły związane z wykorzystaniem raportu.
- Analiza danych jakościowych i ilościowych – tworzenie wniosków do pracy.
- Planowanie i realizacja działań na rzecz rozwoju szkoły.
- Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora i jej związki z wynikami ewaluacji zewnętrznej.
- Monitorowanie działań doskonalących procesy edukacyjne.
- Organizacja współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów w wykorzystaniu ewaluacji zewnętrznej
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak wykorzystać wyniki ewaluacji zewnętrznej do rozwoju szkoły
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej”
- Formy nadzoru pedagogicznego w świetle rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
- Cele oraz zasady organizacji ewaluacji zewnętrznej.
- Organizacja i przebieg ewaluacji zewnętrznej.
- Narzędzia ewaluacji i sposób ich wykorzystania.
- Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej.
- Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej i ewaluacji wewnętrznej do rozwoju szkoły oraz bieżącego planowania pracy.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak przygotować szkołę do ewaluacji zewnętrznej
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela”
- Obowiązki wynikające z treści prawa oświatowego i około oświatowego.
- Nauczyciel korzystający z przywilejów funkcjonariusza publicznego; większa ochrona i większa odpowiedzialność.
- Odpowiedzialność cywilna nauczyciela za bezpieczeństwo powierzonych pod opiekę uczniów.
- Odpowiedzialność porządkowa nauczyciela i jej konsekwencje.
- Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela.
- Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.
- Pojęcie przestępstwa popełnionego umyślnie.
- Pojęcie i zastosowanie instytucji zatarcia kary lub skazania.
- Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polegają obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej”
- Omówienie nowych zapisów prawa w ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy.
- Zmiany w ocenianiu, klasyfikowaniu, promowaniu oraz przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych.
- Zmiany w nadzorze pedagogicznym.
- Nowe zadania rady pedagogicznej – wzory uchwał.
- Wzory innych dokumentów oraz poprawność zapisów.
- Co zmieniamy w statucie; nowe zapisy, przykłady.
- Inne zmiany prawa oświatowego i około oświatowego.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polegają najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Ochrona danych osobowych w szkole - przedszkolu”
- Ochrona danych osobowych w polskim prawie.
- Zasady ochrony prywatności i danych osobowych:
a) prywatność jako dobro osobiste,
b) ochrona wizerunku,
c) ochrona danych osobowych jako narzędzie ochrony prywatności. - Obowiązki i procedury szkoły związane z przetwarzaniem danych osobowych.
- Udostępnianie i ochrona danych osobowych.
- Dyrektor szkoły – placówki administratorem danych; jego obowiązki.
- Administrator bezpieczeństwa informacji (ABI) i jego nowe zadania.
- Nowe obowiązki nauczyciela i administracji szkoły.
- Dokumentacja szkoły i nauczyciela dot. ochrony danych osobowych
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
-na czym polega ochrona danych osobowych w szkole – przedszkolu
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie.”
- Zakres spraw pracowniczych wynikających z przepisów prawa pracy.
- Wzory poprawnego prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.
- Wymogi prawne dotyczące prowadzenia teczki akt osobowych.
- Dokumentacja płacowa nauczyciela; zasady naliczania wynagrodzenia.
- Obowiązująca dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych.
- Dokumentacja z zakresu bhp.
- Świadectwo pracy i jego treść.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– Jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Bezpieczeństwo ucznia w szkole - normy, procedury”
- Podstawowe regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny w szkołach; prawo stanowione i prawo wewnątrzszkolne.
- Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, w tym wychowania fizycznego, zawodów sportowych oraz form krajoznawstwa i turystyki szkolnej;
- Odpowiedzialność szkoły w zakresie przetwarzania danych osobowych uczniów.
- Rola dyżurów nauczycielskich w zapewnieniu bezpiecznego pobytu ucznia w szkole.
- Zadania nauczyciela i dyrektora szkoły w przypadku zaistnienia wypadku z udziałem ucznia.
- Procedury wewnątrzszkolne i dokumentacja regulująca zadania szkoły w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.
- Odpowiedzialność prawna nauczyciela oraz sankcje grożące za uchybienia.
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polega bezpieczeństwo ucznia w szkole – normy, procedury
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Aspekty prawne pracy szkoły i nauczyciela”
- Charakterystyka struktury polskiego systemu oświaty w świetle obowiązujących przepisów;
- Organizacja pracy szkoły w świetle prawa;
- Prawa oraz obowiązki ucznia i rodzica;
a) Obowiązek współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów; - Prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela.
a) odpowiedzialność cywilna;
b) odpowiedzialność porządkowa;
c) odpowiedzialność dyscyplinarna;
d) odpowiedzialność karna;
e) odpowiedzialność materialna; - Dostęp do informacji publicznej a ochrona danych osobowych;
- Cele oraz funkcje wewnętrznego i zewnętrznego nadzoru pedagogicznego.
wykład/warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polegają aspekty prawne pracy szkoły i nauczyciela
Temat szkolenia
Treść
Forma:
Czas trwania:
„Rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły”
- Po co szkole rodzice? Po co szkoła rodzicom?
- Co rodzicom utrudnia kontakty z nauczycielami?
- Co nauczycielom utrudnia kontakty z rodzicami?
- Prawa i obowiązki rodziców w relacjach ze szkołą.
- Obowiązki nauczycieli wobec rodziców.
- Rodzice ważnym podmiotem opiniodawczym.
- Rada rodziców w szkole – zadania i kompetencje
Wykłady/Warsztaty
4h
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– na czym polega rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły