Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą

Szkolenia dla nauczycieli

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Efektywna komunikacja z rodzicem i uczniem

  • Komunikacja – założenia poprawnej komunikacji
  • Informacja zwrotna
  • Bariery komunikacyjne

wykład/warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak efektywnie komunikować się z rodzicem i uczniem

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Praca z uczniem o nie specyficznych predyspozycjach intelektualnych

  • Specyfika  pracy z uczniem trudnym
  • Motywowanie  do nauki
  • Profilaktyka zachowań trudnych

wykład/warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak pracować z uczniem o nie specyficznych  predyspozycjach intelektualnych

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Doradztwo zawodowe dla uczniów

  • Diagnoza potrzeb zawodowych uczniów
  • Doradztwo w planowaniu kariery
  • Poradnictwo zawodowe

wykład/warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak pomóc uczniowi w planowaniu kariery zawodowej

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Budowanie autorytetu nauczyciela – dyscyplina w klasie

  1. Przyczyny zachowań uczniów naruszających dyscyplinę w klasie.
  2. Zabieganie braku dyscypliny w klasie.
  3. Portret nauczyciela budzącego respekt wśród uczniów.
  4. Skuteczna konfrontacja nauczyciela z przeszkadzającym uczniem.

wykład + warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak budować autorytet nauczyciela

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Profilaktyka wypalenia zawodowego -radzenie sobie ze stresem

  • Przyczyny stresu w pracy nauczyciela.
  • Wpływ stresu na jakość pracy nauczyciela.
  • Autodiagnoza objawów wypalenia zawodowego.
  • Budowanie  motywacji wewnętrznej do pracy.
  • Trening relaksacyjny.

wykład + warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak radzić sobie ze stresem

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Jak porozumieć się z trudnym rodzicem?

  1. Charakterystyka trudnych rodziców.
  2. Najczęściej popełniane błędy w kontakcie z trudnym rodzicem.
  3. Rola prawidłowej komunikacji w budowaniu więzi na linii nauczyciel –rodzic.
  4. Techniki  radzenia sobie z krytyką oraz wywierania wpływu na trudnego rodzica.

wykład + warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak porozumieć się z trudnym rodzicem

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Motywowanie uczniów do nauki

  1. Mechanizmy powstawania motywacji.
  2. Zaspokajanie potrzeb ucznia kluczem do sukcesu dydaktycznego.
  3. Budowanie samooceny ucznia związanej z nauką szkolną.
  4. Konstruktywny feedback o postępach ucznia.

wykład + warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak motywować ucznia do nauki

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Motywowanie uczniów do nauki poprzez zastosowanie metod aktywizujących.

  1. Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna
  2. Poziom zapamiętywania informacji a wykorzystanie poszczególnych metod aktywizujących w pracy  z uczniem
  3. Definicja oraz kwalifikacja metod aktywizujących
  4. Metody i techniki aktywizujące w pracy z uczniem
  5. Na co zwrócić uwagę pracując z grupą
  6. Wykorzystanie  bazy internetowej w obszarze nowych metod aktywizujących
  7. Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy

wykład + warsztaty

5h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak motywować uczniów do nauki poprzez zastosowanie metod aktywizujących

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Techniki uczenia się i metody efektywnego zapamiętywania.

  1. Na czy polega proces uczenia się i zapamiętywania
  2. Nowoczesne techniki uczenia się i zapamiętywania
  3. Podniesienie kwalifikacji w zakresie zastosowania metod efektywnego uczenia się
  4. Wykorzystanie poznanych metod w praktyce szkolnej

wykład/warsztaty

6h

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Motywacja u uczniów a wypalenie zawodowe wśród nauczycieli.

  1. Automotywacja – co to takiego i co ma wspólnego z motywowaniem uczniów
  2. Charakterystyka syndromu wypalenia zawodowego
  3. Profilaktyka wypalenia zawodowego oraz techniki zaradcze
  4. Techniki radzenia sobie ze stresem i obciążeniem emocjonalnym – trening umiejętności relaksacyjnych.

warsztaty

5h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak radzić sobie ze stresem i obciążeniem emocjonalnym

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.

  1. Optymalizacja procesów uczenia się i osiągania sukcesów przez uczniów
  2. Diagnoza potrzeb uczniów – diagnoza słabych i mocnych stron ucznia
  3. Motywowanie uczniów do nauki
  4. Poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze stosowania technik aktywizujących oraz nowych metod uczenia się
  5. Efektywna współpraca z rodzicami kluczem do sukcesu dziecka

wykład/warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny.

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Depresje wśród uczniów – rozpoznanie oraz umiejętność udzielenia wsparcia.

  1. Czym jest depresja – rodzaje depresji
  2. Jak rozpoznać ucznia z depresją – przyczyny
  3. Skuteczna pomoc – jak udzielać wsparcia by nie szkodzić
  4. Depresja a zachowania opozycyjno-buntownicze
  5. Konsekwencje zachorowań

wykład

3h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak udzielać wsparcia uczniom by nie zaszkodzić

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Młody dorosły”

  1. Czym jest adolescencja
  2. Zaburzenia okresu adolescencji
  3. Profilaktyka zaburzeń okresu dorastania zaburzenia lękowe młodzieży – fobia szkolna, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, zaburzenia jedzenia i postrzegania siebie, zachowania opozycyjno-buntownicze

wykład

3h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
-jak stosować profilaktykę zaburzeń okresu dorastania oraz zaburzeń lękowych młodzieży

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Nowe pokolenie” czyli jak zrozumieć dzisiejszą młodzież.

  1. Wprowadzenie w tematykę
  2. Globalizacja i pokolenie „instant”
  3. Wartości pokolenia X i Y
  4. Nowe zagrożenia (cyber -przemoc, uzależnienia behawioralne, sexting)
  5. Jak dotrzeć do dzisiejszej młodzieży – rola komunikacji we współpracy z dzisiejszym uczniem

wykład

3h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak zrozumieć dzisiejszą młodzież

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  1. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna – regulacje prawne
  2. Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla ucznia z opinią i orzeczeniem
  3. Jak czytać opinie i orzeczenia z PPP
  4. Efektywna współpraca szkoły z poradnia psychologiczno – pedagogiczną
  5. Współpraca z rodzicami w kontekście pomocy psychologiczno – pedagogicznej

wykład/warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak organizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla ucznia z opinią i orzeczeniem

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Budowanie efektywnej współpracy z rodzicami

  1. Budowanie pozytywnego kontaktu interpersonalnego z rodzicami
  2. Jak współpracować z rodzicami – „typy rodziców”
  3. Trudne sytuacje w kontaktach z rodzicami – jak sobie z nimi radzić
  4. Skuteczna motywacja rodziców do współpracy ze szkołą.

Wykład/warsztaty

6h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak budować efektywną współpracę z rodzicami

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Nauczyciel w roli trenera.

  1. Czym jest coaching
  2. Coaching jako umiejętność wspomagająca nauczyciela
  3. Wybrane techniki coachingowe
  4. Zastosowanie poznanych metod w pracy dydaktycznej
  5. Tuto ring – co to takiego i jak go wykorzystać.

wykład

3h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– czym jest coaching

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Innowacyjność nauczania z uwzględnieniem indywidualnych preferencji modalnych ucznia.

Zapoznanie z charakterystyką zachowania uczniów wykazujących wzrokowy, słuchowy, dotykowy oraz kinestetyczny typ preferencji modalnych. Zdobycie umiejętności diagnozowania u wychowanków wiodącego kanału odbioru informacji. Poszerzenie zakresu wiedzy związanej z innowacyjnością nauczania.

Wykład

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział:
– jak wdrażać Innowacyjność nauczania z uwzględnieniem indywidualnych preferencji modalnych ucznia

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym.

Tematyka szkolenia dotyczy analizy rozwoju społecznego oraz uczuć dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Zostaną przedstawione problemy uczniów znajdujących się w testach socjometrycznych na poziomach: izolacji, bądź odrzucenia. Przedstawione zostaną propozycje zabaw integrujących grupę klasową. (Istnieje możliwość rozszerzenia zakresu szkolenia o naukę wykonania badania socjometrycznego ukazującego specyfikę nieformalnej struktury grupy).

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak wpływa niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym.

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

Przekazywanie informacji zwrotnej jako jeden z warunków poprawnej komunikacji.

Treści obejmujące zakres szkolenia dotyczą podkreślenia prawidłowości w przekazywaniu informacji zwrotnej uczniom oraz rodzicom. Zostaną przekazane warunki, które powinny być spełnione w celu dokonania prawidłowej relacji na drodze nauczyciel – uczeń – rodzic. Podjęte zostaną ćwiczenia praktyczne mające na celu usprawnienie oraz naukę formułowania prawidłowych komunikatów.

Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak poprawnie przekazywać informację zwrotną, jako jeden z warunków poprawnej komunikacji

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej”

  1. Formy nadzoru pedagogicznego w świetle rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. 
  2. Cele oraz zasady organizacji ewaluacji zewnętrznej.
  3. Organizacja i przebieg ewaluacji zewnętrznej.
  4. Narzędzia ewaluacji i sposób ich wykorzystania.
  5. Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej.
  6. Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej i ewaluacji wewnętrznej do rozwoju szkoły oraz bieżącego planowania pracy.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak poprawnie przygotować szkołę do ewaluacji zewnętrznej

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela”

  1. Obowiązki wynikające z treści prawa oświatowego i okołooświatowego.
  2. Nauczyciel korzystający z przywilejów funkcjonariusza publicznego; większa ochrona i większa odpowiedzialność.
  3. Odpowiedzialność cywilna nauczyciela za bezpieczeństwo powierzonych pod opiekę uczniów.
  4. Odpowiedzialność porządkowa nauczyciela i jej konsekwencje.
  5. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela.
  6. Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.
  7. Pojęcie przestępstwa popełnionego umyślnie.
  8. Pojęcie i zastosowanie instytucji zatarcia kary lub skazania.
  9. Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.

Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak wyglądają  obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej”

  1. Omówienie nowych zapisów prawa w ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy.
  2. Zmiany w ocenianiu, klasyfikowaniu, promowaniu oraz przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych.
  3. Zmiany w nadzorze pedagogicznym.
  4. Nowe zadania rady pedagogicznej – wzory uchwał.
  5. Wzory innych dokumentów oraz poprawność zapisów.
  6. Co zmieniamy w statucie; nowe zapisy, przykłady.
  7. Inne zmiany prawa oświatowego i około światowego.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– pozna najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Ochrona danych osobowych w szkole - przedszkolu”

  1. Ochrona danych osobowych w polskim prawie.
  2. Zasady ochrony prywatności i danych osobowych:
    a) prywatność jako dobro osobiste,
    b) ochrona wizerunku,
    c) ochrona danych osobowych jako narzędzie ochrony prywatności.
  3. Obowiązki i procedury szkoły związane z przetwarzaniem danych osobowych.
  4. Udostępnianie i ochrona danych osobowych.
  5. Dyrektor szkoły – placówki administratorem danych; jego obowiązki.
  6. Administrator bezpieczeństwa informacji (ABI) i jego nowe zadania.
  7. Nowe obowiązki nauczyciela i administracji szkoły.
  8. Dokumentacja szkoły i nauczyciela dot. ochrony danych osobowych.

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polega ochrona danych osobowych w szkole – przedszkolu

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Jak poprawnie tworzyć wewnątrzszkolną dokumentację?”

  1. Jak nowelizować statut szkoły; zapisy wynikające ze zmiany prawa w latach  2014 – 2015.
  2. Procedury i wzory dokumentów związanych z ocenianiem uczniów – dokumentacja egzaminów: klasyfikacyjnego, poprawkowego i sprawdzającego.
  3. Jak zbudować przedmiotowe zasady oceniania?
  4. Jak poprawnie prowadzić wewnątrzszkolną dokumentację awansu zawodowego nauczycieli?
  5. Obowiązująca dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych.
  6. Regulaminy wewnątrzszkolne; struktura, sposób wprowadzenia w życie.
  7. Dokumentacja związana z bezpieczeństwem ucznia; procedury, wzory.
  8. Wzory dokumentacji pracy rady pedagogicznej oraz rady rodziców.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak  poprawnie tworzyć wewnątrzszkolną dokumentację

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie.”

  1. Zakres spraw pracowniczych wynikających z przepisów prawa pracy.
  2. Wzory poprawnego prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.
  3. Wymogi prawne dotyczące prowadzenia teczki akt osobowych.
  4. Dokumentacja płacowa nauczyciela; zasady naliczania wynagrodzenia.
  5. Obowiązująca dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych.
  6. Dokumentacja z zakresu bhp.
  7. Świadectwo pracy i jego treść.

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Bezpieczeństwo ucznia w szkole - normy, procedury”

  1. Podstawowe regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa higieny w szkołach; prawo stanowione i prawo wewnątrzszkolne.
  2. Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, w tym wychowania fizycznego, zawodów sportowych oraz form krajoznawstwa i turystyki szkolnej;
  3. Odpowiedzialność szkoły w zakresie przetwarzania danych osobowych uczniów.
  4. Rola dyżurów nauczycielskich w zapewnieniu bezpiecznego pobytu ucznia w szkole.
  5. Zadania nauczyciela i dyrektora szkoły w przypadku zaistnienia wypadku z udziałem ucznia.
  6. Procedury wewnątrzszkolne i dokumentacja regulująca zadania szkoły w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.
  7. Odpowiedzialność prawna nauczyciela oraz sankcje grożące za uchybienia.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polega bezpieczeństwo ucznia w szkole – normy, procedury

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Aspekty prawne pracy szkoły i nauczyciela”

  1. Charakterystyka struktury polskiego systemu oświaty w świetle obowiązujących przepisów;
  2. Organizacja pracy szkoły w świetle prawa;
  3. Prawa oraz obowiązki ucznia i rodzica;
    a) Obowiązek współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów;
  4. Prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela.
    a) odpowiedzialność cywilna;
    b) odpowiedzialność porządkowa; ·
    c) odpowiedzialność dyscyplinarna;
    d) odpowiedzialność karna;
    e) odpowiedzialność materialna;
  5. Dostęp do informacji publicznej a ochrona danych osobowych;
  6. Cele oraz funkcje wewnętrznego i zewnętrznego nadzoru pedagogicznego

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jakie są prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły”

  1. Po co szkole rodzice?  Po co szkoła rodzicom?
  2. Co rodzicom utrudnia kontakty z nauczycielami?
  3. Co nauczycielom utrudnia kontakty z rodzicami?
  4. Prawa i obowiązki rodziców w relacjach ze szkołą.
  5. Obowiązki nauczycieli wobec rodziców.
  6. Rodzice ważnym podmiotem opiniodawczym.
  7. Rada rodziców w szkole – zadania i kompetencje

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polega rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej do rozwoju szkoły”

  1. Podstawowe pojęcia oraz kompetencje szkoły związane z wykorzystaniem raportu.
  2. Analiza danych jakościowych i ilościowych – tworzenie wniosków do pracy.
  3. Planowanie i realizacja działań na rzecz rozwoju szkoły.
  4. Organizacja nadzoru pedagogicznego dyrektora i jej związki z wynikami ewaluacji zewnętrznej.
  5. Monitorowanie działań doskonalących procesy edukacyjne.
  6. Organizacja współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów w wykorzystaniu ewaluacji zewnętrznej

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak wykorzystać wyniki ewaluacji zewnętrznej do rozwoju szkoły

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej”

  1. Formy nadzoru pedagogicznego w świetle rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
  2. Cele oraz zasady organizacji ewaluacji zewnętrznej.
  3. Organizacja i przebieg ewaluacji zewnętrznej.
  4. Narzędzia ewaluacji i sposób ich wykorzystania.
  5. Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej.
  6. Wykorzystanie wyników ewaluacji zewnętrznej i ewaluacji wewnętrznej do rozwoju szkoły oraz bieżącego planowania pracy.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– jak przygotować szkołę do ewaluacji zewnętrznej

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela”

  1. Obowiązki wynikające z treści prawa oświatowego i około oświatowego.  
  2. Nauczyciel korzystający z przywilejów funkcjonariusza publicznego; większa ochrona i większa odpowiedzialność.
  3. Odpowiedzialność cywilna nauczyciela za bezpieczeństwo powierzonych pod opiekę uczniów.
  4. Odpowiedzialność porządkowa nauczyciela i jej konsekwencje.
  5. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczyciela.
  6. Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.
  7. Pojęcie przestępstwa popełnionego umyślnie.
  8. Pojęcie i zastosowanie instytucji zatarcia kary lub skazania.
  9. Odpowiedzialność karna i jej konsekwencje.

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polegają obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej”

  1. Omówienie nowych zapisów prawa w ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy.
  2. Zmiany w ocenianiu, klasyfikowaniu, promowaniu oraz przeprowadzaniu egzaminów zewnętrznych.
  3. Zmiany w nadzorze pedagogicznym.
  4. Nowe zadania rady pedagogicznej – wzory uchwał.
  5. Wzory innych dokumentów oraz poprawność zapisów.
  6. Co zmieniamy w statucie; nowe zapisy, przykłady.
  7. Inne zmiany prawa oświatowego i około oświatowego.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polegają najnowsze zmiany w prawie oświatowym, w tym zmiany w dokumentacji szkolnej

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Ochrona danych osobowych w szkole - przedszkolu”

  1. Ochrona danych osobowych w polskim prawie.
  2. Zasady ochrony prywatności i danych osobowych:
    a) prywatność jako dobro osobiste,
    b) ochrona wizerunku,
    c) ochrona danych osobowych jako narzędzie ochrony prywatności.
  3. Obowiązki i procedury szkoły związane z przetwarzaniem danych osobowych.
  4. Udostępnianie i ochrona danych osobowych.
  5. Dyrektor szkoły – placówki administratorem danych; jego obowiązki.
  6. Administrator bezpieczeństwa informacji (ABI) i jego nowe zadania.
  7. Nowe obowiązki nauczyciela i administracji szkoły.
  8. Dokumentacja szkoły i nauczyciela dot. ochrony danych osobowych

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
-na czym polega ochrona danych osobowych w szkole – przedszkolu

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie.”

  1. Zakres spraw pracowniczych wynikających z przepisów prawa pracy.
  2. Wzory poprawnego prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.
  3. Wymogi prawne dotyczące prowadzenia teczki akt osobowych.
  4. Dokumentacja płacowa nauczyciela; zasady naliczania wynagrodzenia.
  5. Obowiązująca dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych.
  6. Dokumentacja z zakresu bhp.
  7. Świadectwo pracy i jego treść.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– Jak poprawnie prowadzić dokumentację kadrową w oświacie

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Bezpieczeństwo ucznia w szkole - normy, procedury”

  1. Podstawowe regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny w szkołach; prawo stanowione i prawo wewnątrzszkolne.
  2. Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, w tym wychowania fizycznego, zawodów sportowych oraz form krajoznawstwa i turystyki szkolnej;
  3. Odpowiedzialność szkoły w zakresie przetwarzania danych osobowych uczniów.
  4. Rola dyżurów nauczycielskich w zapewnieniu bezpiecznego pobytu ucznia w szkole.
  5. Zadania nauczyciela i dyrektora szkoły w przypadku zaistnienia wypadku z udziałem ucznia.
  6. Procedury wewnątrzszkolne i dokumentacja regulująca zadania szkoły w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.
  7. Odpowiedzialność prawna nauczyciela oraz sankcje grożące za uchybienia.

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polega bezpieczeństwo ucznia w szkole – normy, procedury

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Aspekty prawne pracy szkoły i nauczyciela”

  1. Charakterystyka struktury polskiego systemu oświaty w świetle obowiązujących przepisów;   
  2. Organizacja pracy szkoły w świetle prawa;
  3. Prawa oraz obowiązki ucznia i rodzica;
    a) Obowiązek współpracy nauczyciela z rodzicami uczniów;
  4. Prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczyciela.
    a) odpowiedzialność cywilna;
    b) odpowiedzialność porządkowa;
    c) odpowiedzialność dyscyplinarna;
    d) odpowiedzialność karna;
    e) odpowiedzialność materialna;
  5. Dostęp do informacji publicznej a ochrona danych osobowych;
  6. Cele oraz funkcje wewnętrznego i zewnętrznego nadzoru pedagogicznego.

wykład/warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polegają aspekty prawne pracy szkoły i nauczyciela

Temat szkolenia

Treść

Forma:

Czas trwania:

„Rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły”

  1. Po co szkole rodzice?  Po co szkoła rodzicom?
  2. Co rodzicom utrudnia kontakty z nauczycielami?
  3. Co nauczycielom utrudnia kontakty z rodzicami?
  4. Prawa i obowiązki rodziców w relacjach ze szkołą.
  5. Obowiązki nauczycieli wobec rodziców.
  6. Rodzice ważnym podmiotem opiniodawczym.
  7. Rada rodziców w szkole – zadania i kompetencje

Wykłady/Warsztaty

4h

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie wiedział: 
– na czym polega rola rodziców w działalności edukacyjnej szkoły